dijous, 23 de novembre del 2017

Tema 12

Bon día!

Aquest tema tracta sobre el video en l'ensenyança i l'educació. La integració i evolució del vídeo en l'ensenyança va començar als anys 80 amb les primeres reproductores-gravadores fins a l'actualitat amb una elaboració pròpia més interactiva.

El vídeo es el recurs més utilitzat en els processos d'E-A. Que poden ser dissenyats per a utilitzar-los en un procés de formació o per al públic en general. Aquest es un exemple:



El video té una funció motivadora (atractiu i capta el interès) i expressiva (estimula i potencia la expressió i poden contribuir els propis missatges, experimentant les seus possibilitats expresives). També parlen de la funció avaluadora ( acte de valoració d'algunes conductes, actituds o destreses dels subjectes captats per la càmera), la funció metalunüística ( llenguatge audiovisual, aprenentatge pràctic, etc), la funció investigadora ( realitzar treballs d'investigació) i per últim, la funció lúdica ( l'interès es centra en el joc, en el entreteniment) com per exemple:



Els diferents tipus de videos: Viral, d'empresa, de servei, testimonial, web TV, Fashion films, celebracions i Educatiu. El vídeo educatiu es aquell que compleix un objectiu didàctic previàment estructurat.




Per a seleccionar un vídeo per a l'ùs educatiu hi ha que preguntar-se: A qui va dirigit, quan s'utilitzarà, qué és pretén, com ho utilitzarem, versatilitat, context d'E-A, diferencies cognitives, facilitat la participació dels alumnes i les característiques tecniques.

Les pàgines per a crear els teus videos hi ha diferentes pàgines. Amb els videos es poden transmitir valors, per exemple. https://www.youtube.com/watch?v=cF24ZhVdHgw

Els avantatges del video en l'ensenyança son: Es innovador, contigut més complet, abasta els diferents tipus d'aprenentatge, aprenentatge significatiu, professor mediador, proper als alumnes, es pot repetir, es pot treballar en grups, maneig fàcil, etc

Els inconvenients: Formació específica, limitació de copyright, pot no ser de l'interès, pot crear passivitat, en ocasions no compleix amb l'objectiu, necessita electricitat, no està abast de totes les escoles, complexitat lingüística i el docent por perdre l'interés. Per últim, ens han ensenyat aquest vídeo.

Com sempre, hem fet el Kahoot i hem passat a traballar la pràctica que tenim que fer 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada